Do Itálie
jezdíme víc

 
Posílili jsme exporty do Itálie

Kam nejčastěji míří mossácká auta s náklady? Zpracovali jsme grafy, které vyjadřují procentní zastoupení jednotlivých států v exportních přepravách MOSSu.

Na první pohled je zřejmé naše zaměření na západní Evropu. Dlouhodobě jsme specialisti na Německo a Francii. U těchto států se většinou nic nemění – naopak podle čísel jsme zde ještě více posílili. Vývoz za hranice řešíme v cca 70 % s dlouhodobými zákazníky, kteří jsou stejně jako celý český průmysl zaměřeni na vývoz právě do Německa a Francie.

VÍCE NA JIH, MÉNĚ NA SEVER

Už několik let se snažíme nasměrovat naše auta i do jiných zemí, zejména do Itálie. „Jsou odsud ziskovější importy, zároveň ale i větší konkurence. Proto nás nárůst o 4 % těší, každé procento je v tomto směru dobrý krok vpřed,“ uvádí Honza Kolář, obchodní ředitel MOSSu.

VELKÁ BRITÁNIE A ŠVÝCARSKO NAOPAK SLÁBNE

Častější exporty do Itálie nahradily zejména Velkou Británii, kam jsme v podstatě přestali jezdit kvůli brexitu. Nevyhledáváme ani přepravy do Švýcarska, kam jsme dříve pravidelně vozili náklady pro trutnovského zákazníka. „S těmito exporty je spojena celní povinnost, spousta papírování. Proto se nám z finančního i časového hlediska vyplatí poslat auto do jakékoliv srovnatelně vzdálené destinace třeba v Německu,“ uzavírá Honza Kolář.

Pro větší detail prosím klikněte na obrázek ⇓