Generál
bilancuje

 
Generál bilancuje

 

Petr Šťastný dovršil 15 let na pozici generálního ředitele MOSS logistics. Za tu dobu se firma v mnohém změnila: zdvojnásobili jsme počet aut ve flotile MOSSu a otevřeli čtyři pobočky. Ještě větší nárůst je u skladové plochy, kterou využíváme – před 15 lety totiž stála pouze jedna hala za administrativní budovou. Proměnila se legislativa, projevil se technologický pokrok a s tím ruku v ruce i náš byznys.

Auto MOSSu na sklonku tisíciletí

Auto MOSSu na sklonku tisíciletí

Jak ses v roce 2006 do MOSSu dostal?

S majiteli jsme se dlouhodobě přátelili a spolupracovali jsme na různých dopravních projektech nejen pro Tyco Kuřim, ale i pro jiné společnosti, ve kterých jsem pracoval. A pak jednoho dne slovo dalo slovo a začali jsme MOSS dále rozvíjet společně.

Proč vůbec majitelé rozhodli, že bude firmu vést manažerský tým v čele s tebou?

Firma dorostla do velikosti, ve které bylo i s ohledem na další rozvoj nutné systém vedení změnit na manažerský. Majitelé mají navíc také svoje další aktivity a rodiny, kterým se chtěli více věnovat. Tak jsme to společně zkusili a myslím, že úspěšně.

Jak vypadal MOSS, když jsi sem nastoupil?

Byli jsme jen v Hustopečích, měli 70 aut a ze současného areálu stála jen správní budova a jedna skladovací hala. A také tu byla Radka Bednářová (tenkrát ještě Jablonická) za dispečink, Mirek Bula v čele ekonomického oddělení a spousta dalších skvělých kolegů. Pracovalo se spíš na základě zkušenosti, intuitivně a s nadšením. Nebylo třeba žádné personální oddělení, koordinátoři dopravy, většina věcí se dělala v excelu a objednávky se faxovaly.

Málokterý šéf vydrží na tak vysoké pozici tak dlouho …

Když máte kolem sebe fajn lidi, jasnou vizi do budoucnosti, neustálý rozvoj a s tím spojené nové výzvy, tak je radost tady pracovat J Neměl jsem čas spadnout do rutiny, pořád něco stavíme a rozšiřujeme, takže i moje práce se vyvíjí. A to nás toho určitě ještě hodně čeká.

Petr Šťastný

Petr Šťastný, generální ředitel MOSS logistics

Jak se za tu dobu změnilo fungování MOSSu, děláme něco zásadně jinak?

Postavili jsme servis, spoustu dalších skladovacích prostor, prošli ISO certifikací. Rozjeli pobočky, přijali jsme mnoho nových kolegů a podstatně rozšířili vozový park. Neustále se snažíme zlepšit pracovní podmínky všem zaměstnancům. Samozřejmě máme také nové kontrakty se zákazníky, kteří jsou s námi spokojeni. Moc hezky se na všechny ty etapy vzpomíná.

Jak vidíš budoucnost mezinárodní dopravy?

Doufám, že si odpovědné osoby nejen ve všech státech EU uvědomí, že bez pozemní dopravy to prostě nejde, a změní se také nelichotivý mediální pohled na silniční dopravu. Že se upraví legislativa tak, aby byla praktická a jednoduchá, aby povolání řidiče bylo více atraktivní a žádané. Je úplně jedno, co auto bude pohánět, v dohledné době to bez řidičů prostě nepůjde.

Proměnil se za tu dobu, co MOSSu šéfuješ, vztah se zaměstnanci?

Když jsem nastoupil, bylo nás samozřejmě podstatně méně. Základem naší spolupráce byla upřímnost a kolegialita, a to nám jako jeden z pilířů naši firmy zůstalo dodnes. Jsem moc rád, že jsou tu stmelené týmy, lidi se umí domluvit a spolupracovat bez rivality. V drtivé většině jiných firem to tak není, važme si toho.

Co je hlavní výhoda MOSSu ve vztahu ke konkurenci?

Naši zákazníci vědí, že jsme dobří a dodáme jim službu, s kterou budou spokojeni. Umíme jim pomoct, když mají trable. Ví, že máme v našich řadách profíky, kteří vědí, co dělají, a proto jsou většinou s námi dlouhá léta. Je radost sledovat, jak si lidi pomůžou a když je krizovka, hned se každý zapojí a hledá se řešení. Takže ve zkratce – ve vztahu ke konkurenci jsou výhodou MOSSáci, kteří dělají práci srdcem a dobře.

Závodní týmy Rally Hustopeče 2021 měly zázemí na novém terminálu

Závodní týmy Rally Hustopeče 2021 měly zázemí na novém terminálu

Jak si po obchodní stránce vede Terminál 2?

Postupně se zaskladňuje, získali jsme další objemy od Hill´su a Normy (celkem dalších cca 7000 palet do konce tohoto roku s výhledem na další navýšení v roce 2022). Dostavěli jsme všechny regály a doplnili manipulační techniku, rozmnožili tým o nové skladníky. Kolegové se již s novými prostorami „sžili“, což je také důležité. Počítám s celkovým vytížením ke konci letošního roku kolem 90 %.

Kam se bude firma ubírat v budoucnu – existují nějaké plány, které bys nastínil?

Určitě chceme udržet naši kvalitu a partnerství se zákazníky. Budeme vylepšovat naše procesy s cílem dělat věci rychleji a přesněji a tím ušetřit. Také tu chceme mít spoustu spokojených zaměstnanců.